Betaler du via Betalingsservice?
Betaler du via Betalingsservice?
Betaler du via Betalingsservice? Så skal du forny din aftale inden den 22. september. Har du ikke fornyet inden da, overgår du til manuel betaling med et gebyr på 59 kr./md.
Sådan opretter du ny Betalingsserviceaftale
Du har modtaget mail og brev i e-Boks eller din postkasse med information om, at din nuværende Betalingsserviceaftale udløber. Du kan forny aftalen via brevet i e-Boks, Mit Telia eller din bank.
Fornyer du ikke aftalen inden den 22. september, stopper din automatiske betaling, og du mister din årlige besparelse på 528 kr. i gebyrer.
Har du MitID?
Så kan du godkende med et enkelt klik:
- I e-Boksbrevet, vi har sendt til dig
- Eller på log på Mit Telia og godkend nemt og hurtigt
Af sikkerhedsmæssige årsager er det kun muligt at godkende via e-Boks eller Mit Telia. Begge steder er sikret med MitID, så det er sikkert og trygt for dig.
Har du ikke MitID?
Så skal du tilmelde BS-aftalen på ny. Det kan du gøre på følgende måde:
- Via netbank eller få din bank til at hjælpe dig.
Når du opretter aftalen, skal du bruge PBS-nummer: 30118367, debitorgruppenummer: 00001 og dit kundenummer som du finder på din regning eller BS-oversigt.
Min bank siger, at jeg allerede er tilmeldt BS-aftalen
Hvis din bank fortæller, at du allerede er tilmeldt BS, kan det skyldes, at de ser på den gamle aftale, som udløber den 22. september. Du skal derfor stadig oprette den nye aftale ved at anvende de ovenstående oplysninger.
Hvorfor skal jeg have en ny Betalingsserviceaftale?
Telia Mobil Danmark er blevet en del af Norlys og i den forbindelse har vi fået nyt CVR-nummer. Som følge heraf skal alle Betalingsserviceaftaler oprettes på ny. Vi ændrer ikke andet i dit kundeforhold hos os – det fortsætter som det plejer.
Hvor skal jeg godkende den nye Betalingsserviceaftale?
Af sikkerhedsmæssige årsager kan du kun godkende oprettelse af ny Betalingsserviceaftale via e-Boks eller Mit Telia. Begge steder er sikret med MitID, og dermed er det sikkert og trygt for dig at godkende. Du modtager derfor heller ikke mails fra os med links i, hvorfra du kan godkende den ny betalingsaftale.
Ofte stillede spørgsmål
Hvad sker der, når jeg har godkendt?
Når du har godkendt, er du sikret, at dine regninger fremover betales automatisk via Betalingsservice fra samme kontonummer, som du bruger i dag. Opretter du ikke en ny aftale, vil din betalingsmetode fremover være girokort, hvilket koster dig et gebyr på 59 kr. pr. regning.
Hvad sker der, hvis jeg ikke giver samtykke til at oprette en ny Betalingsserviceaftale?
Hvis du ikke giver dit samtykke, vil din betalingsmetode overgå til manuel betaling med girokort. Det koster 59 kr. pr. regning. Du kan selvfølgelig altid tilmelde dig Betalingsservice igen på ny. Betalingsservice koster 15 kr. pr. regning.
Jeg har ikke modtaget noget i e-Boks?
Vi sender breve ud i hele maj måned – så har du ikke modtaget et brev endnu, er det på vej. Men du behøver ikke vente på brevet, du kan allerede nu logge ind på Selvbetjening og godkende oprettelsen der. Gør du det, modtager du ikke brev i e-Boks – medmindre vi allerede har sendt det til dig.
Hvordan opretter jeg ny Betalingsserviceaftale, hvis jeg er digitalt fritaget?
Hvis du er fritaget for at modtage digital post, kan du oprette ny Betalingsserviceaftale via din netbank, eller du kan kontakte din bank og få dem til at hjælpe dig. For at tilmelde dig Betalingsservice med det nye CVR-nummer skal du bruge PBS-nr.. 30118367 Debitor-gruppe 00001 og dit kundenummer.