1. Indgåelse af aftale
Endelig aftale mellem dig (som kunde) og Telia Mobil Danmark (herefter Telia) anses for indgået, når din ordre er modtaget hos Telia og bekræftet af Telia. Det forudsættes her, at du er blevet kreditgodkendt af Telia, førend en endelig aftale kan anses for værende indgået. Telia fremsender herefter snarest muligt en ordrebekræftelse pr. e-mail indeholdende oplysninger om bl.a. ordrenummer, navn og adresse samt en oversigt over de bestilte varer.
Du skal være fyldt 18 år for at tegne abonnement/betale med kreditaftale på shop.telia.dk. En aftale om tegning af abonnement/betaling med kreditaftale er ugyldigt, hvis det skulle vise sig, at den er blevet indgået af et barn eller en person under 18 år.
Alle kontrakter indgås på dansk.
Salgs- og leveringsbetingelserne regulerer ikke mobiltelefonabonnementet. Der henvises i stedet til de gældende vilkår for privatkunder i Telia.
Salg af mobiltelefon via Telia Mobil Danmarks Webshop er betinget af, at der samtidig med købet indgås den på Telia Mobil Danmark A/S med CVR nummer 36 46 22 72.
2. Priser
Alle priser på Telias webshop er angivet i danske kroner (DKK) og inkl. 25 % moms. Priserne er ligeledes alene gældende for køb i Telias webshop. Den gældende pris er den, der på dagen for bestillingen er angivet på Telias webshop for den pågældende vare, og som ligeledes vil fremgå af ordrebekræftelsen. Telia tager dog forbehold for evt. trykfejl.
Tilbuddene i Telias webshop gælder kun så længe lager haves. Alle priser og tilbud på Telias webshop er uden obligo.
Priser på hardware i Telias webshop og i Telias fysiske butikker er identiske. Såfremt priser ikke er identiske i en given periode, vil det fremgå tydeligt i priskommunikationen for det pågældende hardware i de enkelte salgskanaler.
3. Betaling
Betaling skal ske med godkendte betalingskort:
Visa
Dankort
MobilePay
Mastercard
JCB
Maestro
Der tages ikke gebyr ved betaling på shop.telia.dk.
Beløbet trækkes først, når den bestilte vare er afsendt, hvorefter det debiterede beløb vil fremgå af kundens konto. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet. Telias betalingsløsning er baseret på SSL-standarden. Dette betyder, at de oplysninger, der bliver afgivet i forbindelse med betalingstransaktionen, beskyttes ved hjælp af kryptering under overførelsen fra kundens computer og videre til Telia.
4. Levering
Telia leverer kun til sædvanlige danske adresser med undtagelse af Grønland og Færøerne. Leveringen kan foregå til den adresse, hvor du har registreret din bopæl eller til et af de afhentningssteder, som vi tilbyder.
Levering anses for værende sket, når varen er modtaget på din leveringsadresse eller afhentet af dig på posthuset/afhentningsstedet.
Telia leverer hurtigst muligt, dog bestræber Telia sig på, at der højst går 5 arbejdsdage.
Levering sker uden beregning uanset ordrebeløb. I det omfang, der findes produktbeskrivelser og brugervejledninger til den bestilte vare, medfølger disse den leverede vare. Når varen afsendes fra Telia, får du tilsendt en e-mail med pakkens stregkodenummer, som kan benyttes til Post Nords Track & Trace service. Dette betyder, at du - ved at indtaste pakkens stregkodenummer, hvilket som regel er 11 cifre efterfulgt af bogstaverne DK - kan se, hvor varen befinder sig i Post Nords system. Du kan læse nærmere herom på www.postnord.dk. Telia Danmark tager forbehold for forsinket eller mangelfuld levering som følge af force majeure.
5. Fortrydelsesret
Enhver bestilling på Telias webshop er underlagt dansk lovgivning. Du har således fortrydelsesret ved køb af varer og mobilabonnementer på Telias webshop i det omfang, det følger af Forbrugeraftaleloven.
Såfremt du er forbruger, har du i tilfælde af online køb således 14 dages fortrydelsesret i henhold til Forbrugeraftaleloven regnet fra den dag, du modtager varen. Du har i forbindelse med aftaleindgåelsen endvidere accepteret, at aftalen træder i kraft straks, hvilket betyder, at du skal betale for alt forbrug indtil du eventuelt fortryder. Hvis du vil gøre brug af din fortrydelsesret, skal du kontakte vores kundeservice, som sidder klar til at hjælpe dig. Du skal sørge for at give os besked, inden din fortrydelsesfrist udløber.
For at du kan benytte sin fortrydelsesret, er dette betinget af, at du returnerer den købte vare i væsentlig samme stand og mængde, som da du modtog denne. Når varen er modtaget retur og godkendt af Telia, får du refunderet købesummen for det fortrudte køb dog således, at hvis du alene fortryder indgåelsen af mobilabonnementet, og således ønsker at beholde mobiltelefonen købt sammen med mobilabonnementet, er du forpligtet til at betale forskellen mellem "din pris" og normalprisen på mobiltelefonen. Telia har i forbindelse med indgåelsen af aftalen forbeholdt sig ret til at opkræve en evt. værdiforringelse af varen. Det betyder, at Telia i forbindelse med refundering af købesummen kan fratrække et beløb til dækning af en evt. værdiforringelse.
Du kan automatisk fortryde købsaftalen ved at undlade at modtage eller afhente varen på posthuset. Det er ikke muligt at aflevere varen på Telias hovedadresse.
Købesummen for det returnerede vil blive tilbagebetalt indenfor 14 dage efter, at du har meddelt din beslutning til Telia om, at træde tilbage fra aftalen. Beløbet indsættes på din konto eller fremsendes pr. check. Såfremt du ønsker pengene indsat på en konto, bedes du kontakte Telia, jfr. pkt. 8.
Returvarer skal sendes med returmærkat til:
Telia Sverige AB
c/o PostNord TPL AB
Bergvägen 1
Godsmottagning
341 32 Ljungby
Sweden
6. Reklamation
Købeloven finder anvendelse på aftaler om levering af varer, hvorfor du har 24 måneders reklamationsret på alle varer købt i Telias webshop regnet fra dagen, hvor du modtager varen. Reklamationsretten betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Dette kræver selvfølgelig, at reklamationen er berettiget.
Du skal reklamere indenfor rimelig tid til Telia efter modtagelsen af varen, hvis du konstaterer fejl eller mangler ved den modtagne vare.
Hvis varen er beskadiget som følge af fejl, som er din egen skyld f.eks. væskeskade eller fysisk overlast, er dette ikke omfattet af reklamationsretten. Du vil i disse tilfælde ved indlevering af varen til reparation få et tilbud om reparation af varen mod betaling.
Enhver reklamation vedr. manglende dele i den tilsendte ordre skal ske til Telia, jfr. pkt. 8. Du vil herefter få tilsendt en returlabel med angivelse af returneringsadresse. Der skal altid vedlægges en kopi af ordrebekræftelsen.
Ved enhver reklamation over varen i øvrigt bedes du henvende dig i en af Telias butikker medbringende en kopi af ordrebekræftelsen eller købskvitteringen. Adresser på Telias butikker kan findes på Telias hjemmeside www.telia.dk/findbutik. Telias butikker vil herefter sende mobiltelefonen til reparation. Telia benytter autoriserede værksteder til alle reparationer. Du kan ved tvivlsspørgsmål altid kontakte Telia, jfr. pkt. 8.
Telia tager stilling til de oplevede mangler ved det købte, og træffer beslutning om, hvordan manglerne håndteres. Du kan klage over Telias beslutning om håndtering af de oplevede mangler ved det købte. Læs mere om Telias klagebehandling, herunder hvordan du skal forholde dig, i de gældende vilkår for privatkunder i Telia.
7. Klagemuligheder
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til vores Kundeservice. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du via Klageportalen for Nævnenes Hus indgive en klage til:
Nævnenes Hus
Center for Klageløsning
Toldboden 2
8800 Viborg
Telefon: 72 40 56 00
www.naevneneshus.dk
Du kan også anvende EU-kommissionens online klageportal, hvilket dog hovedsageligt vil være relevant, hvis du er forbruger med bopæl uden for Danmark. Du finder klageportalen her.
8. Cookies
Telia Danmark benytter cookies, når du handler på Webshoppen. En cookie er en slags kode, som anvendes i en database for at genkende kunden. Oplysningerne bruges til indsamling af oplysninger om købet ved handler i Telia Danmarks Webshop.
Tredjepartsforhandlere, herunder eksempelvis Google, bruger også cookies til at vise målrettede annoncer baseret på en brugers tidligere besøg på Telias hjemmeside.
På forsiden af www.telia.dk er du blevet præsenteret for oplysninger om brugen af cookies på vores hjemmeside. Læs også mere om Telias og tredjeparters brug af cookies på denne side, hvor du også kan finde oplysning om, hvordan du sletter cookies fra din browser.
9. Telia Danmarks Kundeservice
Spørgsmål vedr. bestilling, betaling, levering m.v. kan ske til Telia Danmarks Kundeservice på tlf. 80 40 40 40.
Ønsker du om muligt at få tilsendt en kopi af ordrebekræftelsen, kan dette ske ved at kontakte Telias kundeservice pr. e-mail her.