Hvor ofte får jeg en regning?
Du modtager din regning på mail og i Mit Telia den 1. i hvert måned.
Hvornår skal jeg betale min første regning?
Som ny kunde hos Telia, kan der gå op til to måneder, før du skal betale din første regning. Det skyldes, at dine regninger er bagudfakturerede.
Et regningsforløb kan eksempelvis se sådan ud:
1. Du køber en mobil med abonnement den 4. august.
2. Du får derfor din første regning til betaling den 1. oktober. Din første regning dækker dit abonnement i den måned, hvor du foretog dit køb, samt den aktuelle måned. Det vil sige fra den 4. august til den 30. september.
Hvornår skal mine regninger fra Telia betales?
Dine regninger fra Telia forfalder altid til betaling den første bankdag hver måned. Det vil sige at den regning du eksempelvis modtager i september er til betaling d. 1. oktober. Du kan altid se den præcise betalingsfrist for hver regning på Mit Telia. På Mit Telia kan du også tilmelde dig betalingsservice, så betales din telia-regning automatisk til tiden hvert måned.
"Internet/data i Danmark" - Hvad betyder det?
Du kan frit bruge den mængde data, der er i dit abonnement (Gælder også mobilt bredbåndsabonnementer). Tjek Mit Telia eller vores sms-tjeneste 'forbrug' for dit abonnements dataindhold og -forbrug. Er du løbet tør for data og ønsker mere kan du evt. vælge at opgradér dit abonnement eller købe en ekstra datapakke, læs mere om begge her.
"Internet/data i Udlandet" - Hvad betyder det?
Fra udvalgte lande kan du frit bruge dit abonnements udlandsdata. Tjek Mit Telia eller vores sms-tjeneste 'forbrug' for dit abonnements dataindhold og -forbrug. Tjek alle udvalgte lande via sms-tjenesten 'lande'. Bruger du al den udlandsdata, der er inkluderet i dit abonnement, har du 3 valgmuligheder: 1. Automatisk stop, 2. Betal for forbrug; hvilket vil fremgå på din regning, 3. Køb ekstra data; hvilket vil fremgå på din regning. Læs mere opbrugt data i udlandet her.
"Køb via mobil" - Hvad betyder det?
Hvis du bestiller services via sms (fx. bus- og togbilletter, spil eller konkurrencer) fremgår det som "Køb via mobil".
"Andet - momsfrit" - Hvad betyder det?
Dette dækker f.eks. mobilaftaler/Telia Delbetaling, donationer og rykkergebyr.
"Opkald på internationale netværk" - Hvad betyder det?
"Opkald på internationale netværk" viser prisen for de opkald, du har foretaget og modtaget i udlandet. Husk at du betaler udlandstaksten for dem, der ringer til dig, når du er i udlandet. Personen, der ringer til dig, betaler almindelig takst.
Vis flere
"Special- og servicenumre" - Hvad betyder det?
Hvis du fx ringer til Oplysningen/118, koster opkaldet en anden pris end opkald til almindelige numre. Nogle servicenumre er momsfrie, f.eks. ved donationer. Få mere info om 90-numre på teleindu.dk.
Er der numre, som det ikke koster penge at ringe til?
Ja, der findes flere såkaldte gratisnumre. Det er for eksempel gratis at ringe til 112 og 114 samt Telias kundeservice. Opkald til gratisnumre fremgår ikke af din regning.
Hvorfor opkræves abonnement forud og forbrug bagud?
Din regning vil indeholder abonnement for denne måned, og forbrug fra sidste måned. Det skyldes at vi på den måde kan opkræve for en hel regningsperiode ad gangen, typisk fra den første til den sidste dag i en måned.
Din regning efter abonnementskift eller opsigelse
Hvis du ændrer dit abonnement, kan du få en regning, der dækker en periode, hvor du ikke har haft det pågældende abonnement. Dette er fordi vi opkræver abonnementet forud. Hvis det sker, bliver du automatisk krediteret på den efterfølgende regning, som også kan indeholde en efteropkrævning af et nyt abonnement. Hvis du har opsagt får du dog kun opkrævning for den periode, du har haft abonnementet, så der skal du ikke bekymre dig om forudbetaling eller kreditering.
Min telefon er spærret, selvom jeg har fri tale og fri sms
Hvis du har Forbrugskontrol på dit nummer og har nået din grænse, bliver din telefon spærret for alt udgående forbrug, også fri tale og fri SMS. Hæv grænsen for Forbrugskontrol, så genåbnes telefonen kort efter. Manglende betaling kan også være en årsag til spærring af dit nummer.
Kan jeg se inkluderet forbrug på regningen?
Forbrug, der er inkluderet i dit abonnement, kan du ikke se på regningen. Vi viser ikke taletid, sms, mms og data, som er inkluderet i dit abonnement. Hvis du fx har 3 timers fri tale inkluderet, viser vi kun opkald udover de 3 timer. Du kan løbende se hvor meget du har brugt af din taletid, data og sms på selvbetjeningen.
Jeg har modtaget en sms om manglende betaling
Telia har sendt denne sms for at informere dig om, at betalingsfristen på din regning er overskredet. Du bliver ikke opkrævet et rykkergebyr for denne sms. Benyt evt. selvbetjeningen for at betale din regning. Hvis du har betalt din regning til tiden, så kan den være indbetalt på forkert konto, eller mangle informationer så Telia kan se hvem der har indbetalt. Tjek evt. med din bank eller kontakt kundeservice.
Hvor mange timers tale har jeg tilbage?
Du kan løbende se hvor meget du har brugt af din taletid, data og sms på selvbetjeningen.
Kan jeg betale via Betalingsservice eller Netbank?
Hos Telia har Kan du selv vælge hvilken betalingsmetode du bruger.
Jeg har glemt at betale en regning og min mobiltelefon er spærret for opkald?
Hvis du betaler din regning direkte på telia.dk, vil din telefon automatisk blive genåbnet indenfor 1 time. Dette gælder kun ved betalinger foretaget via telia.dk selvbetjeningen.
Hvad er opkaldsafgift?
På nogle ældre abonnementer er der opkaldsafgift. Det betyder at når du gennemfører et opkald, pålægges der en opkaldsafgift. Det regnes også for et opkald, når det besvares af modtagerens telefonsvarer.
Hvad er opkaldsforsøgsafgift?
Hvis du ringer op, men der er optaget eller opkaldet ikke bliver besvaret, pålægges der en opkaldsforsøgsafgift.
Hvad er en indholdstakseret sms?
Køber du en indholdstakseret sms koster den det, der er angivet i den pågældende annonce, når du bestiller den indholdstakserede sms. Det kan være, at du deltager i en konkurrence, køber ringetoner eller abonnerer på en daglig nyheds-sms. Du betaler både for den sms du sender for at bestille servicen, samt for den sms du modtager med indholdet af servicen.
Hvor hurtigt sker opdateringen af min forbrugsstatus på nettet?
Det afhænger af hvilken type kald du har foretaget. Normalt vil et opkald til et dansk nummer foretaget i Telias net blive opdateret på din regningsstatus inden for 1 time. Har du foretaget kaldet uden for Telias net kan der gå op til 24 timer inden kaldet bliver registreret på din forbrugsstatus på nettet.
Har du sendt en sms, kan der gå op til 24 timer inden du kan se det på din forbrugsstatus. Har du foretaget et kald/sendt en sms i udlandet eller har du modtaget et kald/en sms i udlandet, kan der gå op til 31 dage, før kaldet bliver opgjort på din regning.
Hvordan vises sms fra udlandet?
Når du sender sms fra udlandet, vil der stå 28187000 på regningen som modtagernummer. Dette skyldes, at modtagernummeret ikke overføres fra den udenlandske operatør. Nummeret 28187000 henviser til Telias sms-central.
Hvad betyder det, når der står afrunding på min kontoopgørelse på nettet?
Når vi modtager en indbetaling, hvor beløbet er nogle øre mindre end regningen foretager vi en afrunding.
Jeg har opsagt mit abonnement, hvorfor modtager jeg en regning?
Det kan skyldes din opsigelsesperiode. Hos Telia har du 30 dages opsigelsesvarsel fra det tidspunkt, du opsiger dit abonnement. Det vil sige, at der går 30 dage fra, vi modtager din opsigelse, til opsigelsen træder i kræft. Opsiger du dit abonnement d. 15. august, ophører det derfor først d. 15. september, og du vil modtage sidste regning med betalingsfrist 1. oktober. I dette eksempel bliver du selvfølgelig kun opkrævet for 15 dage i august.
Hvis du har opsagt dit abonnement, men har en aktiv mobilaftale, vil du forsat blive opkrævet afdragene som tidligere.
Hvis du har haft forbrug, som ikke var inkluderet i abonnementet, kan du risikere, at dette faktureres efter opsigelsen.
Hvorfor er min regning højere end normalt?
Regningen kan dække over mere end 1 måned.
Der kan være tale om forbrug, der ikke er inkluderet i abonnementet.
Der kan være bestilt tjenester via sms (som f.eks. bus-/togbilletter, donationer og lignende).