Er der ikke nogle fysiske skader på din telefon (smadret skærm, smadret bagside, kamera el.l.), kan du med fordel forsøge nedenstående råd, inden du sender din telefon til reparation:
- Sluk og tænd enheden
- Sørg for at enheden er opdateret til det nyeste software, og at alle apps er opdateret til seneste version (op til 25% af alle fejl findes her)
- Hvis du oplever problemer med opkald eller sms/mms beskeder, bør du forsøge at teste dit SIM-kort i en anden telefon. Det er nemlig ofte SIM-kortet og ikke telefonen, den er gal med
- Finder du ud af, at fejlen skyldes SIM-kortet, kan du få et nyt ved at ringe til kundeservice eller gå ned i en af vores butikker (husk billed-id, hvis du går ned i en butik)
Er fejlen der stadigvæk?
- Lav en sikkerhedskopi af enheden
- Nulstil enheden (gendan til fabriksindstillinger)
- Start enheden op, men brug ikke sikkerhedskopien i første omgang
- Brug enheden, og se om fejlen opstår igen
- Hvis fejlen er væk, kan du hente din sikkerhedskopi ned på enheden.
- Opstår fejlen igen, er der noget i din sikkerhedskopi, som skaber problemet. Dette kan værkstedet desværre ikke løse. Derfor kan du ikke bruge din sikkerhedskopi