
Ny Mobil
Uanset om du er eksisterende eller ny kunde kan du altid købe en ny mobil hos os, enten via vores webshop eller i en af vores butikker.
Sådan bestiller du en ny mobil når du er kunde i forvejen
Det er meget nemt at bestille en ny mobil hos os:
- Find den ønskede mobil i vores webshop (eller besøge en af vores butikker).
- Indtast det mobilnummer, som du ønsker at købe mobilen på.
- Vælg et nyt abonnement eller forlæng dit nuværende. Hvis du har et abonnement, som ikke længere forhandles, skal du vælge et af de aktuelle abonnementer.
- Kort efter får du en ordrebekræftelse, og mobilen sendes hurtigst muligt.
- Når du modtager den nye mobil, kan du blot sætte dit eksisterende simkort i. Hvis simkortet ikke passer, skal du aktivere det medfølgende simkort på Mit Telia og sætte det i den nye mobil.
Det koster 99 kr. at lave en forlængelse af dit abonnement og du får en ny bindingsperiode på 6 måneder.
Sådan bestiller du en ny mobil når du er ny kunde
Det er meget nemt at bestille en ny mobil hos os:
- Vælg din nye mobil, enten på vores webshop eller i en af vores butikker.
- Vælg dit nye abonnement.
- Udfyld skemaet om nummerflytning.
- Køber du din ny mobil i en af vores butikker får du et nyt SIM-kort med det samme. Har du købt via webshoppen modtager du et nyt SIM-kort med posten.
- Telia tager kontakt til dit nuværende teleselskab og anmoder om at flytte dit nummer.
- Du får dato og klokkeslæt for, hvornår du skal indsætte dit nye Telia SIM-kort.
- Du modtager en SMS 24 timer inden, du skal skifte dit SIM-kort.
- Du kan nu få fuld glæde af dit Telia abonnement.
FAQ
Skal jeg have nyt nummer, hvis jeg vil købe en mobil igennem Telia?
Nej, det behøver du ikke.
Er du ikke kunde hos Telia?
Hvis du ikke allerede er kunde, men ønsker at blive det med dit nuværende mobilnummer, så kan vi starte en nummerflytning fra dit nuværende teleselskab. Du bestiller nummerflytningen samtidig med, at du bestiller abonnement hos os.
Er du allerede kunde hos Telia?
Hvis du allerede er kunde hos Telia, kan du sagtens købe en ny mobil med dit nuværende mobilnummer, såfremt du er uden for binding - det kalder man typisk for en forlængelse.
Gå ind på vores webshop og find den mobil, som du ønsker at købe
Vælge det abonnement, der passer dig bedst, og de services, som du ønsker
Klik på "Køb", hvorefter du har mulighed for at indtaste dit nuværende mobilnummer.
Husk, at du får en ny bindingsperiode på 6 måneder ved køb af ny mobil.
Som noget helt nyt, er vi også begyndt at tilbyde tilbehør med abonnement, du kan fx købe Apple Airpods Pro til 999 kr. ved samtidig oprettelse af et ONE abonnement.
Du får således rabat på tilbehøret hvis du samtidigt opretter et abonnement, uden at købe en mobil.
Er min mobil opsat til Telias netværk?
Ja, din mobil købt hos Telia er altid opsat til vores netværk, så snart du sætter dit SIM-kort i mobilen.
Der vil dog altid være enkelte tilfælde, hvor du kan opleve udfordringer med enten data- eller mms-opsætningen. Derfor har vi samlet vores vejledninger til stort set alle mobiler i kategorien "Vejledninger".