Forsikring til din mobil og tablet
Med Telia Forsikring er din mobil og tablet i trygge hænder, hvis uheldet er ude.
Når du køber mobil eller tablet hos Telia, har du med Telia Forsikring mulighed for at sikre dig imod skader som f.eks. en smadret skærm.
Er uheldet ude sørger vi for, at din mobil eller tablet bliver så god som ny igen - og i de fleste tilfælde får du den retur efter kun fem arbejdsdage.
Gode grunde til at købe forsikring
Du får en god forsikring på dine enheder
Forsikringen træder i kraft ved købsdato
Dine enheder er dækket i hele verden
Vær opmærksom på, at du kan være dækket af anden forsikring.
Selvrisiko, erstatnings- og afskrivningsregler kan være forskellige.
Hvad dækker min forsikring?
Forsikringen dækker:
✔ Pludselige og uventede skader, F.eks. skærmbrud og væskeskade
✔ I hele verden - Altid mobilens eller tablet’ens fulde værdi
✔ Ubegrænset antal skader
Forsikringen dækker ikke:
✘ Tyveri og bortkomst, herunder glemte eller forlagte produkter
✘ Ekstraudstyr og tilbehør. F.eks. oplader, batterier og høretelefoner
✘ Garantiskader og kosmetiske skader. F.eks. ridser og buler
Hvad koster min forsikring
Prisen på din forsikring afhænger af normalprisen på din nye mobil eller tablet. Køber du et produkt til nedsat pris, er det altså stadig normalprisen, din forsikringspris beregnes ud fra.
Du finder Telia Forsikring som en tilkøbsmulighed i købsflowet ifm. dit online-køb af mobil eller tablet. Gennemfører du dit køb uden forsikring, kan du tilkøbe Telia Forsikring inden for 14 dage i vores Telia-butikker – ikke online.
Produktets normalpris | Pris pr. mdr. | Selvrisiko |
< 4.000 kr. | 49 kr. | 299 kr. |
4.000 - 8.000 kr. | 89 kr. | 499 kr. |
> 8.000 kr. | 119 kr. | 699 kr. |
Er uheldet ude?
Er uheldet ude, og du skal gøre brug af din mobil- eller tabletforsikring, skal du først oprette en skadesanmeldelse til vores forsikringspartner. Herefter skal din mobil/tablet enten afleveres i en Telia Butik (husk at medbringe det oplyste skadesnummer), eller du kan oprette en reparation på vores hjemmeside. Du kan læse flere detaljer nedenfor under spørgsmålet 'Hvordan gør jeg brug af min forsikring?'.
Ofte stillede spørgsmål
Hvor og hvordan køber jeg forsikring hos Telia?
Mobilforsikring kan tilkøbes, når du køber mobil eller tablet hos Telia. Du finder Telia Forsikring som en tilkøbsmulighed i købsflowet. Prisen afhænger af, hvilken mobil eller tablet, du køber.
Vær opmærksom på, at du kan være dækket af anden forsikring.
Selvrisiko, erstatnings- og afskrivningsregler kan være forskellige.
Hvordan gør jeg brug af min forsikring?
Sådan gør du brug af din forsikring:
Anmeld skaden
1. Anmeld skaden hurtigst muligt til vores forsikringspartner, Gjensidige. Klik her for at anmelde skaden. Du skal logge ind med NemID.
2. Find din forsikring ved Gjensidige ved at indtaste telefonens IMEI-nummer eller telefonnummeret fra produktets købskontrakt. Du kan finde telefonens IMEI-nummer ved at åbne app'en "Telefon" (gælder både Android og iOS) for at få nummertastaturet frem og derefter taste *#06# på tastaturet.
3. Udfyld din skadesanmeldelse så detaljeret som muligt. Herefter skal du bekræfte skadesanmeldelsen. Hvis skaden er dækningsberettiget, modtager du inden for få minutter en tilbagemelding med et skadesnummer.
Aflevering og selvrisiko
4. Medbring det oplyste skadesnummer, når du afleverer din mobil eller tablet i en Telia butik. Butikken sørger for at sende den til værkstedet. Du kan også selv oprette en reparation her på telia.dk. Det er nemt, og vi betaler portoen. Du kan oprette din reparation her.
Inden din mobil eller tablet sendes til reparation, skal der betales selvrisiko i butikken. Du kan se beløbet på din selvrisiko i dine forsikringsbetingelser.
Såfremt butikken har en lånetelefon til rådighed, kan du låne en af butikken, mens din egen er på værksted.
Afhentning
5. Du kontaktes, når din mobil eller tablet er klar til afhentning i din Telia butik. I de fleste tilfælde tager det kun fem arbejdsdage at få din telefon eller tablet lavet.
Hvilket forsikringsselskab er det igennem?
Vi samarbejder med Gjensidige. Du kan læse mere om forsikringsproduktet i produktarket og om forsikringsbetingelserne her.
Hvad er selvrisikoen?
Din selvrisiko afhænger af normalprisen på din nye mobil eller tablet. Køber du et produkt til nedsat pris, er det altså stadig normalprisen, din selvrisiko beregnes ud fra.
Selvrisiko inkl. moms:
- Kr. 0 – 4.000: Kr. 299
- Kr. 4.001 – 8.000: Kr. 499
- Kr. 8.001 – 13.000: Kr. 699
Læs mere om forsikringen og selvrisiko i betingelserne.
Hvad er dækningsperioden?
Forsikringen træder i kraft samme dag forsikringen tilkøbes, som vil fremgå af certifikatet/købsaftalen.
Vis flere
Hvordan klager jeg over en skadesbehandling?
Skulle det mod forventning ske, at du er utilfreds med forsikringsdækningen kan du kontakte forsikringsgiver, Gjensidige. Ved indgivelse af klage benyttes et særligt klageskema, der kan rekvireres hos Ankenævnet for Forsikring, Anker Heegaards Gade 2, 1572 København V, tlf.: 33 14 89 00. Konflikter vedrørende forsikringsaftalen kan indbringes for de danske domstole. Dansk ret er gældende for forsikringsaftalen.
31 butikker til forskel
Meget kan klares over telefonen og via vores selvbetjening på telia.dk. For os er det dog helt afgørende, at du også kan få professionel rådgivning face to face. Derfor har vi dygtige og dedikerede ansatte i alle vores 31 Telia-butikker, så du nemt kan kigge ind og få teknisk support, hjælp til at vælge ny mobil og abonnement – eller bare lade dig inspirere.
Velkommen indenfor!