Kurv

Byt til nyt

Byt til nyt

Aflevér din gamle mobil og få rabat, når du køber en ny. 

Se, hvad din mobil er værd

Skriv produktnavnet på din mobil eller tablet og se den anslåede værdi. Bemærk – den reelle værdi får du først, når du afleverer din enhed i din Telia-butik.

  • 100 % datasikkerhed
  • Bedst for miljøet
  • Konkurrencedygtige priser
  • 100 % datasikkerhed
  • Bedst for miljøet
  • Konkurrencedygtige priser

Sådan gør du

1. Se, hvad din enhed er værd

Brug beregneren herover og se den anslåede værdi – eller kom ind i din Telia-butik og få den reelle værdi. Prisen kan skifte lidt fra dag til dag.

2. Vælg ny mobil eller tablet

Kig forbi din Telia-butik, hvor du med det samme kan få værdien af din gamle enhed fratrukket dit nye køb.

3. Aflevér din gamle enhed i din Telia-butik

Aflevér din gamle enhed i din Telia-butik – så får du værdien af den i rabat.

Trygt, fornuftigt og nemt

Vi lykkes med vores grønne agenda, fordi vi opfylder nogle helt væsentlige krav – og således gør det trygt, fornuftigt og nemt at vælge Byt til nyt.

100 % datasikkerhed

Som kunde kan du være helt tryg ved at overlade din gamle mobil eller tablet til os. Vores certificerede samarbejdspartner sletter al personlig data fra din brugte enhed – grundigere end du selv kan gøre det.

Bedst for miljøet

Vi giver din gamle enhed nyt liv. Enten sælges den videre. Ellers bruges nogle af dens komponenter som reservedele til reparation af andre mobiler og tablets, mens andre dele smeltes om og genanvendes i fremstillingen af nye produkter. Resten destrueres korrekt og miljørigtigt.

Hurtigt og nemt

Du slipper for besværet med at skulle sælge din mobil eller tablet privat – og er sikret en hurtig og nem handel hos os.

Sådan får din gamle mobil nyt liv

Virker den, sælger vi den videre – ofte til ikkevestlige lande – så andre får mulighed for at købe en god mobil billigt.

Er den ikke god nok til videresalg, bliver en stor del af dens komponenter genbrugt som reservedele til reparation af andre mobiler. Andre dele smeltes om og genanvendes i fremstillingen af nye produkter.

Dele, der hverken kan genbruges eller genanvendes, destrueres korrekt og miljørigtigt. Med andre ord: Det er gavnligt for både dig, andre og miljøet, at du afleverer din mobil til os – og sjældent gavnligt at gemme den hjemme i skuffen.

Din mobil er altid god nok til Telia.

Vidste du?

Telias grønne agenda er bl.a. at bidrage til, at flere afleverer deres brugte mobiler, tablets, smartwatches m.m. til genanvendelse. Tallene viser, at der er plads til forbedring.

22,3 kg

I gennemsnit kasserer verdens indbyggere cirka 8 kg elektronisk affald pr. person om året – mens vi i Danmark indtager en kedelig global 3. plads med hele 22,3 kg pr. person om året! Det svarer til 1.765 kg pr. person i løbet af et liv. Tænk, hvor meget godt vi kunne gøre for miljøet, hvis vi blev bedre til at genbruge/genanvende, end vi er til at smide ud.
(Kilde: The Global E-Waste Monitor 2024)

45 %

45 %

Selvom de fleste kan blive enige om, at genanvendelse af mobiltelefoner og andet elektronik er vigtig, svarer hele 45 % af danskerne, at deres aflagte mobiler bliver lagt i skuffen og glemt. Det viser en undersøgelse lavet af Telia i samarbejde med analyseinstituttet YouGov.
Alt for mange ved ikke, at det er godt for både miljøet og privatøkonomien at aflevere brugte mobiler til os. Læs mere om Byt til nyt i næste blok.

97 %

Hvorfor bruge og smide væk, når du kan bruge og genbruge – og ovenikøbet få rabat samtidig? Aflevér en eller flere brugte mobiler m.m. i din Telia-butik, når du vil købe et nyt produkt. Så trækker vi værdien af dine brugte enheder fra prisen på din nye. Det kalder vi Byt til nyt. Hele 97 % af de brugte mobiler kan genbruges eller genanvendes (sælges videre, som de er, eller bruges til reparation af gamle eller fremstilling af nye enheder). Byt til nyt er derfor godt for både miljøet – og for dig.
(Kilde: Foxway Sustainability Report 2023)

Mere om vores grønne agenda

Vi vil være en større del af løsningen – ikke bare en mindre del af problemet.

Sustainability

Vores indsats for klimaet

Vores indsats for klimaet

I Telia har vi forpligtet os til tre grønne målsætninger, der bidrager til at løse den globale klimaudfordring.

Om Telia

Grønt netværk

Grønt netværk

Telia bruger strøm med god samvittighed på et 100 % grønt netværk. Og hvad betyder så det?

Ofte stillede spørgsmål

Kan jeg aflevere alle mobiler?

Ja, det kan du. Men er din mobil væskeskadet, har den flænger eller hakker i skærmen eller kan den ikke tænde, kan vi ikke garantere, at du kan få noget for den.

Kan jeg ringe til kundeservice og få et estimat fra dem?

Nej, vi skal se mobilen for at vurdere den.

Hvad kan jeg bruge pengene til? Og hvor?

Forlængelser og nyoprettelser med køb af en ny smartphone, tablets og tilbehør. Kan benyttes i vores 31 butikker, men ikke online eller ved at ringe til Kundeservice, da vi skal se smartphonen fysisk for at kunne vurdere dennes stand korrekt.

Hvad sker der med mobilerne, efter de er indleveret?

97 % repareres og gensælges, de sidste 3 % - som ikke kan repareres – bliver skilt ad, og reservedelene genbruges.

Hvem sælges de gamle mobiler videre til?

Mobiler, som er i god nok stand til det, sælges over hele verden efter, at de er gennemgået af vores leverandør, som kvalitetssikrer og opgraderer mobilen (om nødvendigt). Brugte mobiler fra Norden er et miljøvenligt alternativ med højere kvalitet, sammenlignet med nye, dårlige kopier, som sælges.

Vis flere
Hvordan kan jeg være sikker på, at alt på min mobil slettes, så ny ejer ikke kan se mine gamle beskeder, billeder o.l.?

Vi samarbejder med Foxway, som er en prisvindende markedsleder inden for genbrug af mobiler. Alle enheder, som modtages, slettes fuldstændig for data, i henhold til standarderne for IT-sikkerhed.