"Naughtys mission er at bringe den uartige side hos folk frem og skabe oplevelser, der rusker op i hverdagen," siger Lars Oehlandt, CEO for Naughty Group. ”Der er mange gode placeringer til rådighed lige nu. Men det er vigtigt at vide, om området vokser, og hvordan kundernes demografi ændrer sig, sammenlignet med f.eks. for et par år siden".
For at få de data, de havde behov for til at træffe en informeret beslutning, brugte Naughty Brgr Telia Crowd Insights. Det er en tjeneste, der bruger anonymiserede bevægelsesdata fra mobilnetværk til at vise mønstre for menneskemængders bevægelse.
”Med Telia Crowd Insights kan vi analysere menneskestrømme efter segment og se, hvor vores målmarked bevæger sig hen på forskellige tidspunkter af dagen, ugen eller året. Det er oplysninger, vi har brug for til at vælge de bedste restaurantplaceringer", siger Lars Oehlandt.
Mens indkøbscentre traditionelt har modtaget god information om besøgende, har lignende data om strømmen af mennesker, der bevæger sig i byens centrum eller forstæderne, ikke været tilgængelige. Nu er disse datakilder lette at sammenligne i den samme tjeneste.
Tjenesten giver os mulighed for at analysere menneskestrømme efter segment og se, hvor de rigtige målgrupper for os bevæger sig hen.
Målrettet markedsføring øger forretningen af din investering
Derudover har Naughty BRGR til hensigt at udnytte dataene fra Telia-tjenesten til at finde ud af, hvor deres målmarked bedst kan nås, og for eksempel se på, hvordan dataene kan bruges til reklamer i bybilledet, såsom ved busstoppesteder.
Enkel grænseflade der ikke kræver særlige færdigheder
Ifølge Tiia Palvimo , ekspert i Telia Crowd Insights , har Naughty BRGR været hurtige til at anvende dataene: ”De havde et klart identificeret behov, som de søgte svar på i dataene. Det er et godt eksempel på anvendelse af viden - måske er det hemmeligheden bag kædens succes."
"Under drøftelserne med Telia blev det klart, at det er præcis den form for viden, vi har brug for: ikke en engangskonsultation, men en tydelig hverdagsservice, der kan tilgås når som helst," tilføjer Lars Oehlandt.
Ifølge ham var indførelsen af tjenesten en smidig proces, der begyndte med, at Telia fik adresserne på sammenlignelige virksomheder og deres egne kontorer. De blev samlet for at imødekomme behovene hos Naughty BRGR. "Jeg fik id'erne for tjenesten, og næste dag blev der afholdt en times oplæring af brugerne. En klar og velbygget grænseflade understøtter direkte ledelsen af virksomheden - dens anvendelse kræver ikke nogen dybere kendskab til systemet.”
Lokationsoplysninger bliver mere almindelige i detailhandlen
Lars Oehlandt ser en stor værdi for detailvirksomheder, hvis fysiske placering kan være afgørende for deres succes. "Hvis en virksomhed har brug for at være der, hvor kunderne bevæger sig hen, er denne type data med et brugervenligt dashboard afgørende for virksomheden.
"Ud over restauranter kan indkøbscentre og butikker lige fra store kæder til små butikker også drage fordel af disse data. "Bæredygtig vækst og erobring af markedet kræver viden. Vi har en færdig tjeneste, der giver dig mulighed for at se ethvert område i Norden eller Estland for at finde ud af mulighederne ved de forskellige steder. Tjenesten er også velegnet til mindre aktører, da det ikke kræver store administrative ressourcer at bruge den," siger Tiia Palvimo.
Udfordring
Naughty BRGR modtager en masse tilbud på nye placeringer over hele Finland. Valget af placeringen af restauranterne, samt deres optimering og markedsføring, skulle baseres på data.
Løsning
Med Telia Crowd Insights for Retail, kan Naughty BRGR analysere strømmen af mennesker i området og bruge oplysningerne til at vælge restaurantplaceringer, arrangere hjemmeleveringer og optimere markedsføring.
Fordele
Data om menneskemængders bevægelse kan ses og sammenlignes efter segment og efter dag eller sæson. Det tydelige dashboard er nemt at bruge og understøtter virksomhedens beslutningstagning.
Crowd Insights
Få øje på mønstrene. Vil I vide, hvor mennesker opholder sig, hvordan de bevæger sig, og hvor de tager hen? Med Crowd Insights kan vi hjælpe jer med at tage datadrevne beslutninger om alt fra byplanlægning og trafikstyring til afholdelse af events.