Ofte stillede spørgsmål om Alle kategorier
Min mobil skal til reparation, hvad gør jeg?
Hos Telia forstår vi godt, at det er noget møg, når noget går i stykker og skal til reparation. Det synes vi faktisk også selv, især hvis det er en mobiltelefon eller en tablet, som ingen af os særligt godt kan undvære.
Vi lover dig, at vi vil gøre vores bedste for at hjælpe dig igennem bedst muligt.
Er der ikke nogle fysiske skader på din telefon (smadret skærm, smadret bagside, kamera el.l.) kan du med fordel forsøge disse råd, inden du sender din telefon til reparation.
Prøv dette for at undgå reparation
Har du Telia Forsikring?
Har du vores forsikring, og ønsker du, at den skal dække skaden, skal du først anmelde skaden. Husk at have dit NemID og enhedens IMEI-nummer klar.
Hvilke muligheder har jeg, hvis min telefon skal på værksted?
Du kan selv oprette en reparation her på Telia.dk, uanset om du vil sende enheden til værkstedet (vi betaler porto) eller aflevere den i en butik. Du skal ikke bruge dit garantibevis. Husk at læse, hvad du skal gøre inden du sender din mobil til reparation nederst.
Hvis du har problemer med at udfylde formularen, kan du altid få hjælp i en af vores butikker.
Bemærk: Hvis du sender din enhed direkte til værkstedet, bliver den sendt hjem til dig efter reparation. Omvendt hvis du vælger at aflevere den i en butik, skal den også afhentes i butikken efter reparation.
Vi tilbyder også følgende alternativer, hvis din telefon skal på værksted:
-
Hvis du har et Apple eller Huawei produkt, kan du gå direkte til vores samarbejdspartner Care1. De vil i de fleste tilfælde kunne lave din enhed på en dags tid.
-
Bor du i nærheden af Kolding, har Telia butikken i Kolding Storcenter eget Apple værksted.
Hvis du tænker, at du trænger til en ny telefon, vil vi gerne købe din telefon af dig. Det kan de hjælpe dig med i Telia butikken.
HUSK FØR DU INDLEVERER DIN ENHED:
-
Lav en sikkerhedskopi af din telefon/tablet. På værkstedet bliver alt data på enheden slettet, og det er ærgerligt at miste alle sine billeder og kontakter.
-
Slet alle koder (skærmlås o.lign.), hvis du ikke ønsker at dele den med os. Hvis du har iPhone/iPad er det særligt vigtigt at slå dette fra, da vi ellers ikke kan reparere din enhed. Ønsker du hjælp til dette, kan du gå ned i en af vores butikker eller ringe til kundeservice.
-
På Apple enheder skal "Find" (tidligere Find my iPhone) slås fra, da vi ellers ikke kan reparere din enhed. Se hvordan du gør på Apples support side.
-
Hvis fejlen på din enhed opstår periodisk, er det meget vigtigt, at din telefon ikke bliver nulstillet, før du sender den ind. Teknikeren skal bruge enhedens logfiler i sin fejlsøgning, og de forsvinder, når du nulstiller den.
-
Vær opmærksom på, at selv små flænger i skærm, bagcover, kamera eller på knapper kan forhindre en reparation på reklamationsretten. Årsagen er, at man næsten altid skal pille disse dele af for at komme ind og undersøge telefonen. Hvis ikke de dele er intakte, kan teknikeren ikke sætte dem på igen efter reparationen, og derfor fjerner vi dem ikke.