
Få øje på mønstrene med Crowd Insights
Crowd Insights – Tag beslutninger baseret på data og indsigt
Vil I vide, hvor mennesker opholder sig, hvordan de bevæger sig, og hvor de tager hen? Med Crowd Insights kan vi hjælpe jer med at tage datadrevne beslutninger om alt fra byplanlægning og trafikstyring til butiksplacering og markedsføring eller afholdelse af events.
Fordelene ved Crowd Insights
Det har aldrig været lettere at tage velinformerede beslutninger baseret på relevant data. Forstå hvordan trafikken bevæger sig, hvor mennesker samles, og hvordan byens puls ændrer sig afhængigt af events, årstider og tidspunkter på dagen.
Talrige anvendelsesmuligheder
- Transport
- Byplanlægning
- Lokalplanlægning
- Turisme og events
- Handel
- Markedsanalyse
Oplev fordelene ved...
- Fuld geografisk dækning
- Informerede beslutninger baseret på data og indsigt
- Relevant og værdifuld forretningsviden, historisk, aktuelt og kontinuerligt
- Strategisk målsætning og målbar indvirkning af udviklingstiltag.
Brancher

Crowd Insights for kommuner
Udvikling, planlægning og effektmåling

Crowd Insights for retail
Digital konverteringslogik til den fysiske butik
Analyser

Rejseanalyse
Rejseanalysen viser, hvor mennesker kommer fra, og hvor de skal hen. I kan planlægge efter transportbehov på offentlige transportruter og overvåge udviklingen af rejser i pendlerområder.
I kan også træffe bedre beslutninger ved planlægning af infrastruktur – og monitorere deres effekt.

Lokationsanalyse
Lokationsanalysen viser det samlede antal af rejsende i et valgt område. Her kan I bl.a. analysere indflydelsen af events på byens puls. Lokationsanalysen kan også give en bedre forståelse for, hvilke indikatorer der driver aktivitet og udvikling. Detailbranchen kan udvikle services, tilbud og marketingaktiviteter baseret på indsigten om både deres egne besøgende – og konkurrenternes.

Bevægelsesanalyse
Bevægelsesanalyses viser menneskers bevægelsesmønstre, og hvor mennesker bevæger sig til og fra, og hvor de er på vej hen. Ved fx. at analysere bevægelsesmønstret på vejnetværket kan man lave detaljerede og aktuelle trafikberegninger.
Crowd Insights forklaret på 70 sekunder

Cases & inspiration
Læs mere om hvordan andre virksomheder har anvendt Crowd Insight.

Via Trafik
Via Trafik bruger Telia Crowd Insight til at forudsige fremtidens trafikflow.
Konsulentvirksomheden Via Trafik, der rådgiver om trafik, er baseret i Birkerød nord for København. Virksomheden forudsiger bl.a. fremtidige trafikmængder med henblik på at understøtte byplanlægning og udvikling af transport og infrastruktur.

Telia COVID-19 bevægelsesanalyse
Data fra Telias mobilnetværk viser, hvordan bevægelsesmønstre i Danmark – og resten af Norden – ændrer sig pga. coronavirus.

Aktiv brug af passagerdata kan få flere til at hoppe på bussen
Hvis vi i højere grad begynder at indsamle og strukturere passageradfærden i den kollektive trafik, kan vi nemmere fx gøre busruter mere effektive eller tilbyde en anden transport end buskørsel på forskellige tider i døgnet.
Crowd Insights og GDPR
Crowd Insights er baseret på anonymiseret og aggregeret data genereret af Telia Company’s mobile netværk. Der anvendes udelukkende gruppebaserede bevægelsesmønstre, og data er irreversibelt anonymiseret, hvilket betyder, at enkeltindivider ikke kan identificeres. Al personlig information fjernes og løsningen er i fuld overensstemmelse med Persondataforordningen (GDPR).
Crowd Insights - til kommuner og virksomheder
Med Crowd Insights kan I nemt få øje på mønstrene fx i byen, i trafikken eller til events. I kan få at vide, hvor mennesker opholder sig, hvordan de bevæger sig, og hvor de tager hen. Med Crowd Insights kan vi hjælpe jer med at tage datadrevne beslutninger om alt fra byplanlægning og trafikstyring til afholdelse af events. Crowd Insigths kan fx bruges til rejseanalyse, lokationsanalyse og bevægelsesanalyse.
Forstå folks bevægelsesmønstre og forstå jeres målgruppe
Jo mere indsigt I har i jeres målgruppes bevægelsesmønstre, desto bedre kan I planlægge imod dem. Hvis I kender jeres målgruppes bevægelser, så ved I, hvordan I skal fordele jeres ressourcer på givne tidspunkter. Det gør, at I kan træffe databaserede beslutniger, som I ved, der taler direkte ind i jeres målgruppes adfærd og bevægelsesmønstre. I kan følge jeres målgruppe via anonymiserede data på alle tidspunkter af døgnet. Er målgruppens bevægelsesmønstre om natten kritisk for jeres beslutninger? I så fald kan I få indsigt i netop dette via Telia Crowd Insights.
De bedste beslutninger tages på baggrund af data
Crowd Insights kan bruges til transport, byplanlægning, lokalplanlægning, turisme og events, handel og markedsanalyse. Du kan undersøge, hvordan en specifik målgruppe bevæger sig og lave en målgruppeanalyse ud fra dette. Oplev fordelene ved en løsning, der kan benyttes af både kommuner og virksomheder, som og giver dig data til at træffe informerede beslutninger baseret på indsigt. Crowd Insights giver dig data ud fra fuld geografisk dækning. Dét er værdifuld forretningsviden, der, historisk, aktuelt og kontinuerligt, kan anvendes til strategisk målsætning og målbar indvirkning af udviklingstiltag.
Det har aldrig været lettere at tage velinformerede beslutninger baseret på relevant data. Forstå hvordan trafikken bevæger sig, hvor mennesker samles, og hvordan byens puls ændrer sig afhængigt af events, årstider og tidspunkter på dagen.