Betalingsadministration

Spørgsmål og svar

Spørgsmål: Hvilke muligheder har jeg for at betale mine regninger hos Telia?


Svar: Mobiltelefoni-regningen kan betales på flere forskellige måder;

  • Tilsendt papir-regning via Post/Giro
  • Automatisk via Nets/Betalingsservice
  • Tilsendt regning via e-boks (manuel betaling af den enkelte regning via webbank eller Telia Selvbetjening
    Note: Betaling via e-Boks kan også tilmeldes automatisk betaling via Betalingsservice.
  • Manuel dankort/kreditkortsbetaling af den enkelte regning via Telia Selvbetjening
 
 
 

Spørgsmål: Hvad koster det at betale sin regning hos telia?


Svar: Det afhænger af den valgte betalingsmåde;

  • Papir regning/Giro;
    49 kr. per tilsendt regning
    Obs! Den første regning er gratis, så du har tid og mulighed for at vælge alternative betalingsformer
  • Nets/Betalingsservice;
    9,75 kr./måned (per regning)
  • Manuel betaling via e-Boks (via web-bank);
    Gratis
    Obs!: Betaling via e-Boks kan tilmeldes automatisk betaling via Betalingsservice. Det koster 9,75 kr./måned (per regning)
  • Manuel betaling via Telia Selvbetjening;
    Gratis
    Obs! Forudsætter oprettelse af e-boks.

Du kan altid se dine regninger og betale udestående papir-regninger eller regninger tilsendt til e-Boks via Telia selvbetjening uden ekstra omkostninger. Se mere på http://telia.dk/privat/selvbetjening/

 
 
 

Spørgsmål: Hvordan vælger jeg betalingsmåde?


Svar: Betalingsmåde vælges hver gang, du opretter et nyt abonnement (i butikken, via kundeservice eller telia.dk).

Der vælges enten;

  • Papir-regning
  • Betalingsservice

Hvis du ikke foretager et valg, vælges papir-regning som standard.

e-boks
Hvis du ønsker at få din regning tilsendt via e-boks, tilmelder du selv regningen i e-Boks efterfølgende. Du kan til enhver tid til- og afmelde din regning i e-boks. Oprettelse og log on sker ved hjælp af NemID eller Digital Signatur. Se mere på www.e-boks.dk.

 
 
 

Spørgsmål: Hvordan sikrer jeg, at min regning bliver betalt automatisk?


Svar: Automatiske betalinger er kun muligt via Betalingsservice. Hos Telia kan du også tilmelde din e-boks til Betalingsservice. Det koster 9,75kr/måned per regning.

 
 
 

Spørgsmål: Hvad er e-Boks?


Svar: e-Boks er en elektronisk postboks, hvor du kan modtage og opbevare de dokumenter (inkl. regninger), du normalt modtager med posten fra offentlige myndigheder og private virksomheder. Se mere på www.e-boks.dk.

 
 
 

Spørgsmål: Hvorfor opkræver Telia 9,75 kr. i betalingsadministration for Nets/PBS betalinger?


Svar: Beløbet dækker de interne administrationsomkostninger, der er forbundet med fakturering og håndtering af det gebyr, Nets opkræver af os.

 
 
 

Spørgsmål: Hvorfor er det dyrere at betale via papir-regning?


Svar: Der er flere omkostninger forbundet med papir, tryk, kuvertering og porto.

 
 
 

Spørgsmål: Hvorfor pålægges der ikke betalingsadministration, når jeg modtager min regning i e-Boks?


Svar: Ved brug af e-Boks bliver Telia ikke opkrævet et gebyr, og der er begrænsede interne administrationsomkostninger forbundet med dette.

 
 
 

Spørgsmål: Hvorfor kan jeg ikke tilmelde min regning e-Boks, hvis jeg har købt en terminal med Mobilaftale?


Svar: Vi stiller krav om, at når en kunde køber en terminal med Mobilaftale, skal betalingen tilmeldes BS. Dette er for at sikre os, at vores kunder, som har indgået en kreditaftale, betaler deres afdrag rettidigt. Til gengæld opkræver vi ikke renter og gebyrer for håndtering af Mobilaftale.

 
 
 

Spørgsmål: Opkræves jeg separat for afdrag af terminal på Mobilaftale og for abonnement, således at jeg kan komme til at betale 2 x 9,75 i betalingsadministration?


Svar: Nej, der opkræves kun for betalingsadministration relateret til abonnementet. Det vil sige, at hvis du lukker dit abonnement og kun har Mobilaftale, så bliver du ikke opkrævet betalingsadministration. Det samme er gældende, hvis betalingsformen i mellemtiden er ændret til GIRO. Dette er grunden til, at Telia kan kommunikere 0 i ÅOP (årlig omkostning i procent).